Šumava staví na
duralovém rámu ze slitiny 6061 s poměrně výrazným profilem trubek. Pod hlavou nechybí výztuha, spodní trubka se pak ke středovému pouzdru razantně rozšiřuje, kdežto horní trubka vyznává kruhový profil. Řetězové a sedlové vzpěry jsou o poznání slabší, sedlovým nechybí
esovité prohnutí a samozřejmostí jsou závity pro montáž nosiče nebo blatníků.
Lanka měničů jsou nenápadně vedena po spodní trubce, naopak odkryté lanko zadní brzdy na boku horní trubky trochu ruší jinak celistvý dojem z rámu.
Přední vidlice RST Vita poskytne zdvih 60 mm, regulaci tuhosti pružiny uvnitř a lockout. Vzhledem k dámskému provedení kola bychom ale ocenili měkčí pružinu, ta standardní bude pro cyklistky přece jen trošku tvrdší. Rovná řídítka nenaznačují nic o výletním pojetí, naopak kolo nabídne i přes rám s „trubkou dole“
pohodlný, ale sportovní posed.
Ruce mírně natažené dopředu a jen lehké prohnutí v zádech, to si naše testerka celkem
pochvalovala.
Komfort navíc podpořily ergonomické gripy spolu s rohy potaženými pryží, takže nic nestudilo, naopak rohy skvěle zapadly do menších dlaní. Jestliže dlaně měly dostatek pohodlí, pak totéž platilo pro sedací partie, kde
vyšší měkké polstrování sedla nabídlo maximální pohodlí.
Pohodlné usazení za řídítka a hurá na silnici, kde se v první řadě
kladně projevil vzorek plášťů s hladkým středovým pásem na běhounu.
Odvalování bylo slušné, schopnost tlumit byla nepatrně slabší.
Přestože nejde o pánský rám určený pro výkon, musíme
kvitovat výraznou tuhost dámské verze. Rám i přes nízko usazenou trubku disponoval torzní tuhostí, srovnatelnou s některými pánskými modely.
V případě rekreačních cyklistek to zřejmě nedojde ocenění, ale například vybavení kola nosičem s brašnami už tento rozdíl ukáže a bude to jednoznačně výhodou.
Ovladatelnost byla jasně směřovaná na rekreační využití, takže přední kolo má trochu delší stopu zaručující dobré vedení směru a jistotu i ve vyšších rychlostech.
Zbrklé točení nebo hravý projev zde nehledejme, dámy budou mít stroj pevně v rukou a rozhodně jim nebude odporovat, ani je
nezaskočí nějakým nepředvídatelným manévrem.
Do zatáček se kolo nechá sklopit celkem klidně, ale je třeba vzít v potaz klidnější geometrii, takže točení je plynulé, nikoliv agresivní. Je to především o klidné jízdě, ať už v sedle, nebo ze sedla. To platí i pro akceleraci a jízdní projev, který nesází na živost, ale plynulý rozjezd a následně stabilní držení tempa. Na akceleraci a nějaké závodění kolo není stavěné, jde hlavně o příjemný pocit z jízdy a ten je beze zbytku naplněn.
Funkce komponentového vybavení je vzhledem ke kombinaci sad Alivio a SLX stoprocentní, navíc přehazovačka SLX je dle našeho mínění pro dámy vzadu tak trochu zbytečným luxusem. Funkce brzd Tektro je bez připomínek, naopak chválíme vlastní páky s gumovými inzerty, takže i v krátkých rukavicích a chladnu je brzdění příjemné.
Technická specifikace
Rám: Alloy 6061
Vidlice: RST Vita TnL, 63 mm
Kliky: ShimanoAcera, 26-36-48
Brzdy: Tektro
Řazení: Shimano Alivio
Přehazovačka: Shimano SLX
Přesmykač: Shimano Acera
Náboje: Shimano RM35
Ráfky: Remerx Dragon
Pláště: RubenaHook, 40C
Kazeta: Shimano HG-20, 11-32/9
Sedlo: Leader Fox
Sedlovka: UNO
Představec: UNO
Hmotnost: 14,35 kg