Kliďas
O rámu jsme již zmínili, že patří mezi ty tužší, nyní ale k celkovému projevu. Testovaná dvacítka usadila jezdce na sedle hodně vzadu, přičemž délka horní trubky natáhla jeho ruce do sportovní pozice. Hmotnost jezdce je tedy umístěna na střed kola, nicméně šlape více před sebe, ale ruce netrpí vyšším zatížením. Tuhý rám je cítit už od začátku, nicméně, díky sedlovce průměru 27,2 mm a plášťům s lepšími tlumicími vlastnostmi jsme neměli pocit, že by zadek byl extrémně tvrdý. Naopak, pružný skelet celkem pohodlného sedla v kombinaci s výše zmíněnou dvojicí komponentů nabídly ve finále docela komfortní pocit. Vidlice sice na jemné rázy nedokázala tak dobře odpovídat, ale kolo bychom řadili mezi tuhá, nikoliv tvrdá.
Zrychlení je vzhledem k hmotnosti a klidnější geometrii spíše průměrné, co ale překvapí, je výsledná lehkost jízdy, kdy kolo docela slušné dokáže držet tempo. Další akcelerace je i ze sedla spíše o pozvolném nárůstu rychlosti, nicméně kolo jede rychle, ale nebudí v jezdci dojem rozjetého vlaku, na to má ještě stále dostatečné vlohy pro změnu tempa.
Co se týče ovladatelnosti, bike jede poslušně, kam mu jezdec přikáže, a nesnaží se o nějaké tendence k úhybným manévrům. Stabilní vedení směru převažuje nad hravostí, navíc geometrie sází spíše na klidnější zadní partii a předek plynule proplouvající terénem, takže kolo zatáčí jistě, bez odmlouvání, ale na klikatých stezkách je znát jeho snaha držet si spíše pozvolnější linii táhlejších zatáček. Ve vyšších rychlostech velice dobře vede a jezdce nerozhodí, dokáže zvládat i ostřejší změny směru, ale geometrie opět promluví, když chce jezdec vyskočit do vzduchu. Na skákání a nějaké parádičky tento bike není stavěný. Naopak se předek jisté usazený na podkladu a tuhý rám dokonale předvedou ve strmých výjezdech, kde může jezdec šlapat na maximum v sedle i ze sedla a bike se doslova rve s kopcem o každý metr stoupání. Ve výjezdech je Rover opravdu hodně silný a jezdce nezklame.