Leader Fox Rover



Ačkoliv se celá kolekce této domácí značky postupné zaměřuje na rámy pro větší průměry kol s charakteristickým dvojitým prohnutím horní trubky, my jsme otestovali zástupce klasiky s rovnou horní trubkou, navíc na šestadvacítkových kolech.

Nadstandardní výbava
     Rover je dostupný model s komponentovým osazením, které by v ceně lehce pod sedmnáct tisíc korun čekal málokdo. Základem je ovšem rám, v tomto případě z hliníkové slitiny 6061, zcela prostý jakéhokoliv prohýbání trubek. Horní má kruhový průřez, spodní pak přechází z elipsy u hlavy ve výrazně rozšířený profil u středového pouzdra. Právě to se podepsalo na celkově výborné tuhosti rámu, kterou navyšují i přímé sedlové a řetězové vzpěry. Jednoduché ploché patky jsou vzhledem k ceně zcela v normě.

Osazení spoléhá na pozici řazení na sadu Deore a přehazovačku SLX. Desítková kazeta si s řazením rozuměla naprosto bez připomínek, totéž platí i pro kliky, kterým lze, vzhledem k tuhosti rámu a ceně kola, s klidným svědomím odpustit jejich uchycení na osu Octalink. Kotoučovky Shimano jsou rovněž sázkou na jistotu, konkrétně toto dostupnější provedení nabídne větší plochu páčky pro rekreační jezdce navyklé brzdit dvěma prsty. Jednotnost osazení nenarušují ani náboje, domácí ráfky Remerx jsou jim pak spolehlivým partnerem, naopak trochu nadstandardní je obutí od Schwalbe. Model Rapid Rob jsme zvyklí vídat na mnohem dražších strojích, takže v tomto případě je to vynikající volba. Vzorek je schopný udržet rychlost na suchém povrchu a díky řidším členům na bocích má ještě dostatečnou trakci v mokrých zatáčkách. Pláště jsou tedy výbornými univerzály, které ztrácejí jen v silnějším blátě.
 
Odpružení se stovkovým zdvihem sice disponuje lockoutem z řídítek, ovšem rychlost návratu páčky po odjištění a její provedení jsou k prstům jezdce vyložené jedovaté a přehmátnutí znamená nepříjemný „kousanec“. Citlivost vidlice byla i po promazání trochu nižší, takže tento komponent je asi jediným, který by uživatel toužící po sportovnějším využití kola po čase vyměnil. Její zdvih jsme ale na větších rázech využili v téměř celém rozsahu, ve výjezdech ale přišel i přes počáteční kompresní odpor ke slovu častěji lockout.

 
Kliďas
O rámu jsme již zmínili, že patří mezi ty tužší, nyní ale k celkovému projevu. Testovaná dvacítka usadila jezdce na sedle hodně vzadu, přičemž délka horní trubky natáhla jeho ruce do sportovní pozice. Hmotnost jezdce je tedy umístěna na střed kola, nicméně šlape více před sebe, ale ruce netrpí vyšším zatížením. Tuhý rám je cítit už od začátku, nicméně, díky sedlovce průměru 27,2 mm a plášťům s lepšími tlumicími vlastnostmi jsme neměli pocit, že by zadek byl extrémně tvrdý. Naopak, pružný skelet celkem pohodlného sedla v kombinaci s výše zmíněnou dvojicí komponentů nabídly ve finále docela komfortní pocit. Vidlice sice na jemné rázy nedokázala tak dobře odpovídat, ale kolo bychom řadili mezi tuhá, nikoliv tvrdá.
 
Zrychlení je vzhledem k hmotnosti a klidnější geometrii spíše průměrné, co ale překvapí, je výsledná lehkost jízdy, kdy kolo docela slušné dokáže držet tempo. Další akcelerace je i ze sedla spíše o pozvolném nárůstu rychlosti, nicméně kolo jede rychle, ale nebudí v jezdci dojem rozjetého vlaku, na to má ještě stále dostatečné vlohy pro změnu tempa.
 
Co se týče ovladatelnosti, bike jede poslušně, kam mu jezdec přikáže, a nesnaží se o nějaké tendence k úhybným manévrům. Stabilní vedení směru převažuje nad hravostí, navíc geometrie sází spíše na klidnější zadní partii a předek plynule proplouvající terénem, takže kolo zatáčí jistě, bez odmlouvání, ale na klikatých stezkách je znát jeho snaha držet si spíše pozvolnější linii táhlejších zatáček. Ve vyšších rychlostech velice dobře vede a jezdce nerozhodí, dokáže zvládat i ostřejší změny směru, ale geometrie opět promluví, když chce jezdec vyskočit do vzduchu. Na skákání a nějaké parádičky tento bike není stavěný. Naopak se předek jisté usazený na podkladu a tuhý rám dokonale předvedou ve strmých výjezdech, kde může jezdec šlapat na maximum v sedle i ze sedla a bike se doslova rve s kopcem o každý metr stoupání. Ve výjezdech je Rover opravdu hodně silný a jezdce nezklame.
 


Nákupní košík

Košík obsahuje: prázdný

Aktuality

Špičkové čelovky SILVERPOINT 14. 4. 2019


Špičkové čelovky SILVERPOINT

Do naší nabídky jsme zařadily několik typů špičkových čelovek SILVERPOINT - vysoký výkon za super ceny - vhodné pro cyklistiku i outdoor použití.


Domácí servis kol 14. 3. 2019


Domácí servis kol

Rostoucí poptávka po nářadí pro domácí cyklomechaniky vedla k vytvoření samostatného oddělení na našem e-shopu a k posílení nabídky cyklonářadí a dalších pomůcek.


E-mailový zpravodaj

Slevy, akce, novinky? Buďte první kdo o nich ví. Zadejte svůj e-mail a nenechte si je ujít.


Speciální přání


captcha image

Nejprodávanější zboží

  • Brusle Tempish NEO-X DUO - AKCE!  

    Brusle Tempish NEO-X DUO - AKCE!

    Brusle Tempish NEO-X DUO. Skvělé chlapecké brusle pro celoroční použítí se 2 páry podvozků Vyráběné velikosti: nastavitelná bota v rozsazích S (29-32), M (33-36), L (37-40) AKCE PLATÍ pouze od  18.4. do 30.4.2019 !

    Cena:
    1 489 Kč
  • Dětské kolo Leader Fox BUFFALO Girl 24" 2018 dural zelená  

    Dětské kolo Leader Fox BUFFALO Girl 24" 2018 dural zelená

    Velmi lehké kolo,nově duralový rám na nejprodávanějším typu dívčího kola 24", pro věk od cca 7 do 11 let Měnič : Shimano TY21 Řazení : Shimano Revoshift (otočné)

    Cena:
    6 600 Kč
  • Odrážedlo GALAXY Kosmík 12" 2018 zelená  

    Odrážedlo GALAXY Kosmík 12" 2018 zelená

    Kvalitní a funkční odrážedlo za skvělou cenu!

    Cena:
    1 690 Kč
  • Cestovní kolo Leader Fox DOMESTA 2018 šedá mat  

    Cestovní kolo Leader Fox DOMESTA 2018 šedá mat

    Dámské kolo s nízkým nástupem a 26" koly. Kolo je postavené na osvědčeném duralovém rámu ALU 6061 (upraven pro pohodlnější nízké nastupování) a pevnou přední vidlicí. Vybavené SHIMANO komponenty. Doporučujeme pro denní dopravu a  do městského provozu. Nosnost : 120kg Kola Leader Fox se montují v České republice, v nové montážní hale v Českých Budějovicích a splňují přísné normy EU.

    Cena:
    7 990 Kč
  • Přilba Rudy Project SNUGGY red/white/silver shiny S/M 52-58cm 2014  

    Přilba Rudy Project SNUGGY red/white/silver shiny S/M 52-58cm 2014

    Přilba Rudy Project SNUGGY.

    Cena:
    1 190 Kč
  • Duše PRO-T 12,5"x2,25" (47/62-203), AV 90  

    Duše PRO-T 12,5"x2,25" (47/62-203), AV 90

    Duše 12,5" na dětská kola,kočárky a koloběžky,lomený motoventil AV90 - pro snadnější dofukování duše Vhodná pro rozměry pláště 12,5"x2,25" (resp.47/62-203mm)

    Cena:
    85 Kč
  • Duše Rubena/Mitas 10"x1,75x2 (47-52/152), SV 90/45  

    Duše Rubena/Mitas 10"x1,75x2 (47-52/152), SV 90/45

    Duše 10" pro dětská kola,kočárky a koloběžky.  ventil (moto) ,SV 90/90.Vhodná pro rozměry pláště 10"x1,75x2 (resp.47-52/152mm)

    Cena:
    89 Kč
  • Plášť CST C1456 12 1/2 x 2 1/4, 57-203  

    Plášť CST C1456 12 1/2 x 2 1/4, 57-203

    Masivní rychlý plášť o rozměru 12,5 x 2,25 (12" rozměr), 57-203, zjm. pro kočárky popř. dětská kola

    Cena:
    149 Kč
  • Plášť Rubena/Mitas 12,5x2x2,25" , 54-203, V63 GOLF černý  

    Plášť Rubena/Mitas 12,5x2x2,25" , 54-203, V63 GOLF černý

    Hladký plášť o rozměru 12,5x2x2,25" (12" rozměr), 54-203mm, zjm. pro kočárky popř. dětská kola, dezén V63 - Golf, černý.Vhodné na kočárek JANE,zadní kola.

    Cena:
    189 Kč
  • Plášť Rubena/Mitas 10x1,75x2", V57 COMFORT černý  

    Plášť Rubena/Mitas 10x1,75x2", V57 COMFORT černý

    Hladký plášť o rozměru 10 x 1,75 x 2 (altern. rozměr 47-152), zjm. pro kočárky, dezén V57.

    Cena:
    149 Kč


image