Leader Fox Paradox



Krosový topmodel této domácí značky získal pro letošek nový rám, který dvojitým prohnutím horní trubky kopíruje design některých loňských biků, jenž je letos hlavním poznávacím znakem celé kolekce.
 

Tuhý a hravý
     Duralový rám nese hned čtvero výrazných prohnutí, a to u spodní trubky za hlavou a před středovým pouzdrem a u horní trubky rovněž za hlavou a pak ve dvou třetinách její délky. Robustně vyhlížejícímu přednímu trojúhelníku zdatně sekundují esovitě prohnuté sedlové vzpěry a řetězové vzpěry se zploštěním ve střední partii. Celková pevnost rámu je ještě podtržena použitím sedlové trubky s vnitřním průměrem 31,6 mm, takže nic nenaznačuje, že by měl mít rám tendence k jakékoliv boční flexi.
 
To se nám potvrdilo už při prvních metrech v sedle, kdy kolo nabídlo slušnou akceleraci a minimální poddajnost rámu při záběru ze sedla. Tuhý rám tedy nijak neokrádá jezdce o energii a je perfektně ovladatelný bez jakéhokoliv odporu. Komfortní posed na testované devatenáctce byl ideální pro jezdce s výškou maximálně 185 cm. Geometrie usadila jezdce poměrně vzadu a přes pocitově kratší horní trubku bylo vše vyrovnané díky delšímu představci, takže ruce jsou přirozeně natažené a příjemně vysoko. Na první pohled nám přišel úhel přední vidlice trochu strmější, podobně jako u  devětadvacítkových biků. Projevilo se to okamžitě za jízdy maximální ochotou ke změně směru, kdy kolo i přes svůj krosový původ točí hbitě jako bike a doslova na pětníku. I přes takovouto živost jsme ale neměli problémy s neposlušností, kolo se nechá velice lehce navést, kam jezdec potřebuje, a zbytečně jej neobtěžuje přehnanou jankovitostí. Na rovině, tedy i na klikatých pěšinách, je radost jet svižně a do kopce se díky tuhému rámu nechá rovněž stoupat v docela ostrém tempu.


Ve výjezdech jsme ale uvítali možnost zamčení vzduchové vidlice, jejíž komfortní projev a pocitově hlubší zdvih nás svým pohupováním při jízdě ze sedla lehce znevýhodňovaly. V terénu je to ale naopak ku prospěchu, a projev vidlice spolu s hravostí kola nás dost často lákal k jízdě místy, kde běžně jezdíme na biku. Jediným limitem v lehčím terénu budou ale pláště se silničním dezénem, které sice na tvrdém povrchu perfektně jedou, ale nabídnou slabší adhezi v terénu a také nepatrně menší tlumicí schopnosti. Určením na silnici a lehké polní cesty jsou dobrou volbou pro rychlou jízdu. V zadní stavbě i přední vidlici je ovšem dost místa pro mnohem širší kousky, takže kdo by zatoužil jezdit na kole více v terénu, pro který má kolo jednoznačně dobré předpoklady, může přezouvat a udělat si tak univerzálnější kros. Dostat totiž tohle kolo do vzduchu není žádný problém, takže jen horší terén, vzhledem ke zdvihu vidlice či konstrukci, může představovat omezení a rovněž ostřejší úhel vidlice nesvědčí příliš prudkým pasážím. Na druhou stranu, vzhledem ke krosovému rodokmenu, je kolo opravdu nadstandardně univerzální pro oba tábory. Tuhost rámu se ale trochu podepsala na komfortu zadní stavby, kdy silnější sedlovka nechá jezdci občas pocítit tvrdost terénu. Pohodlné sedlo sice dokáže leccos vyžehlit, ale pro sportovnější nasazení bychom jej asi vyměnili za štíhlejší model. Tenhle má zbytečně široké a ostřeji řezané boky, a hodil by se spíše na kola pro méně sportovní využití.

Paradoxní univerzál
     Vzhledem k diskovým brzdám, osazení sadou Deore a poměrně bytelným ráfkům lze tvrdit, že tenhle kros je bikem v přestrojení za turistického společníka na silnice a polňačky. Osazení fungovalo spolehlivě a živý dojem z jízdy určitě nabídne možnost hravého svezení jak vyloženým turistům, tak těm, kdo si chtějí rychleji projet i nějaký ten lesní úsek.

Nákupní košík

Košík obsahuje: prázdný

E-mailový zpravodaj

Slevy, akce, novinky? Buďte první kdo o nich ví. Zadejte svůj e-mail a nenechte si je ujít.


Aktuality

Nyní k dětskému kolu dárek - PRKNO ZDARMA! 20. 11. 2017


Nyní k dětskému kolu dárek - PRKNO ZDARMA!

Pouze u nás dostanete ke každému dětskému kolu pořádný BONUS -  plastový skateboard TEMPISH, a to zcela ZDARMA!


Speciální přání


captcha image

Nejprodávanější zboží



image