Leader Fox Jasper



Domácí značce se v horké novince Jasper podařilo skloubit hned dva trendy, jednak moderní kombinaci výrazných barev, a pak nejmladší standard průměru kol, tedy dvacet sedm a půl palce. Toto spojení díky hravé geometrii nabídlo vlastnosti na pomezí XC a pevných enduro kol, tedy od jednoho dostatečný výkon a od druhého výbornou ovladatelnost a průjezdnost.
 
Hraje nejen barvami
     Duralový rám s jednoduchou profilací trubek je nápadný hlavně kombinací výrazných barev, které se v posledních letech prosadily třeba ve freestyle lyžování a tak nějak patří k volnému stylu života. Kombinace s černou pak v dobrém smyslu slova doslova bije do očí, takže design je tím prvním, co zaujme. Bytelně vyhlížející profily trubek sází na hodně rozšířený průřez u středového pouzdra, horní trubka vyznává kruh, naopak zadní stavba vsadila na profil ve tvaru elipsy, doplněný plochými patkami.
 
Komponentové osazení je, jak už je u tohoto výrobce zvykem, kvalitativně o něco výš, než napovídá cena kola. Mix řadicích systémů Deore a Alivio nabídl v devíti rychlostním provedení spolehlivou funkci, čtyřhran klik lze vzhledem k ceně kola směle prominout, naopak potěší náboje Shimano a domácí ráfky Remerx v designu sladěném s celým kolem. Pláště Schwalbe jsou v této cenové kategorii vyšší nadstandard a přispěly jednak ke svižné jízdě na sušším tvrdém povrchu, ale neztratily se ani v terénu, kde jim nebylo po chuti jen hlubší bláto. Celkové tlumicí schopnosti spolu s pružností sedlovky průměru 27,2 a měkčím sedlem dohnaly v komfortu to, co přímé sedlové vzpěry jezdci částečně odpírají. Přední odpružení s lockoutem z řídítek vyhovovalo svým projevem spíše těžšímu jezdci, protože citlivost vidlice byla z kraje zdvihu pocitově slabší a na rychlých rázech trochu ztrácela. Kořeny či ostřejší hrany jí nebyly příliš po chuti, naopak větší výmoly a dopady ze skoků pobrala docela slušně. Její menší citlivost je jedinou výtkou, kterou v tomto testu uvádíme, protože jinak nám kolo přišlo ve všech směrech příjemné a velice zábavné.


Hlavní podíl na tom má geometrie, která posadí jezdce hezky doprostřed rámu a ponechá mu dostatečné vzpřímený posed na hranici trail stylu, ovšem s velice slušným výkonem. To vše, navíc podpořeno větším průměrem kol, nabídlo v terénu perfektní jízdní dojmy. Tuhý rám jezdce nepřipravuje o energii, a naopak nabídne dobré vedení směru s těžištěm v ideální výšce, takže jakákoliv zatáčka či hbitý manévr nepředstavují žádné obtíže. Akcelerace je srovnatelná se šestadvacítkou a kolo dobře drží tempo, což je zásluha většího průměru, takže ideální kompromis. Na silnici jsme neměli žádné výhrady, jízda byla poměrné svižná a totéž platí i v terénu.

 
Výše zmíněná ovladatelnost nadchne jak začátečníka, tak vyzrálého jezdce. Trailový projev kola si vyložené říkal o zdolávání technických pasáží, průjezdy hodné utažených zatáček či o parádičky ve vzduchu. Odlepit totiž tenhle bike od povrchu je přes celkovou hmotnost hračka i pro méně zkušeného jezdce. Jen kompromis použité délky představce a šířky řídítek z ranku XC kol brzdily naše enduro choutky. Délka rámu je ideální pro milovníky ostřejšího technického ježdění, kteří chtějí na kole absolvovat třeba celodenní jízdu. Co se týče rychlejších sjezdů, tam byla geometrie ještě dostatečně stabilní, aby kolo nepůsobilo přehnaně živým dojmem. V prudkých pasážích pak výška řídítek poskytne jezdci oporu a dovolí mu jejich přitažením odlepit se z hrany po zadním. Co je výhodou ve sjezdech, naopak lehce brzdí ve výjezdech. Tam jsme měli už od středně prudkých pasáží pocit, že je třeba přesunout těžiště více nad řídítka a ve finále i na špičku sedla. Stoupání sice nejsou problémem pro tuhý rám a výkon či kola s lepší prostupností terénem, ale geometrie prostě nabídne vrchovatou míru superlativů spíše opačným směrem. Hravost ve sjezdech si zkrátka vybrala malou daň v menší stabilitě při stoupání. Tenhle bike ale není závodní vrchař, je to kolo pro zábavu v terénu a svižnou jízdu, která nabídne svému uživateli za dané peníze vrchovaté muziky. Nasadit citlivější vidlici a kliky s integrovanou osou, nebyl by problém užít si na něm naplno i lehčí maraton.
 


Nákupní košík

Košík obsahuje: prázdný

Aktuality

Elektrokola s dopravou zdarma! 18. 12. 2023


Elektrokola s dopravou zdarma!

Elektrokolo Vám do 100 km od Prostějova doručíme ZDARMA kompletně složené, perfektně seřízené a připravené k jízdě - NE v krabici, jak je jinde zvykem! Součástí dodávky je i zaškolení obsluhy kola.


E-mailový zpravodaj

Slevy, akce, novinky? Buďte první kdo o nich ví. Zadejte svůj e-mail a nenechte si je ujít.


Speciální přání


captcha image

Nejprodávanější zboží



image

Tento web používá soubory cookie k personalizaci a poskytování vhodného obsahu, analýze návštěvnosti webu a zobrazování reklamy. Kliknutím na „Souhlasím“ souhlasíte s našimi podmínkami a můžete pokračovat v nákupu.